biLa RupA pAraS jaDi uKuRaN...

beNda n! dAh lama & sLalU bErlaKu... masyArakat KiTa seLalU wAt JudGmEnt Based On ExTerNal Lo0k....

Kalau orang ada rupa pendiam
orang lain akan cakap: woow, cool giler…

kalau orang takde rupa pendiam

orang lain akan cakap: eh perasan bagus



kalau orang ada rupa berbuat jahat
orang lain akan kata: nobody’s perfect

kalau orang takde rupa berbuat jahat
masyarakat akan cakap: memang…. muka pun macam pecah rumah! sesuai dgn perangai!



kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!

kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia…




kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat…

kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!




kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..

kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:…(terdiam, tapi telunjuknya
meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)…



kalau orang ada rupa penyayang binatang
masyarakat akan cakap: perasaannya halus…penuh kasih sayang

kalau orang takde rupa penyayang binatang
masyarakat akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi…



kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching… hebat luar dalam

kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?…




kalau orang ade rupa tak mau bergambar
orang lain akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar

kalau orang takde rupa tak mau bergambar
orang lain akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?…




kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen

kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu….




kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on

kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke pondan !!



bilA paRas Rupa diJadIkan uKuraN....
aKaN bErLakU kEtidAkaD!lAn....
Do Not jUdGe a B0oK bY iTs c0Ver....

ReNunG2Kn....
dAn SeLAmaT bEraMal....
^_^

posted under | 1 Comments

WelC0miNG sPeecH....

AssaLamUaLaiKUm....

sEtelAh bEbEraPa laMe mElIhAT kWn2 Sy MembuAt, BerGhOSSip2 DlM bL0g AkhIrnYE Sy Pn BUatlaH GAk Dgn TunJuk AjAR K.fAza Yg H0t N!.... HuhuHU......

posted under | 0 Comments
Newer Posts Home

World Clocks

KuKuKaKiKuKaKu

KuKuKaKiKuKaKu

About Me

hAnYa JAuhAr! mEnGEnaL mAnIKaM

gHoSseep... Gh0sSip....

Followers


Recent Comments